4El sector hotelero de Santiago de Compostela vería con buenos ojos la creación de una base operativa de Ryanair en el aeropuerto de Lavacolla debido a su impacto directo en el sector turístico que ello representaría además de poner fin a la estacionalización tan acusada que viene sufriendo el sector.

Con una previsión hotelera en la capital gallega para esta Navidad que a duras penas llega al 25% y con una temporada baja realmente mala en todo el sector, los principales directores de hoteles de la ciudad reconocen que la posible implantación de una base operativa de RYANAIR en el aeorpuerto compostelano podría significar un fuerte impulso al sector.

La propuesta de la low cost irlandesa de incrementar su oferta desde Santiago de Compostela en torno a un 45% creando una base de operaciones permanente en el aeropuerto – tal y como adelantó este portal en primicia -, es vista por el sector hotelero como una posibilidad única en estos momentos para dar vida de nuevo a la ciudad. No solo por el volumen de turistas que llegarían a la capital gallega con Ryanair si no también por la creación de puestos de trabajo que acarrearía – la compañía los cifra en 1.500 – así como superar por fin la tan marcada estacionalización que vive el sector turístico en Santiago.

Jose Manuel Otero, presidente en funciones de los hoteleros compostelanos, reconocía a este portal que la propuesta de base de operaciones de la compañía irlandesa “sería una estupenda noticia para todo el sector si se materializase“. Del mismo modo, se mostraba preocupado al ver que la aerolínea seguía a la espera de que el Ayuntamiento de Santiago fijase una reunión con Ryanair. Así las cosas, se preguntaba “cómo es posible que todavía no se fijase una fecha con la aerolínea que mueve el 50% del tráfico aéreo de Lavacolla y que quiere seguir apostando por el destino“.

Por su parte, Luis Espartero – director de márketing y ventas de Ryanair para España – afirmaba a este portal que esperan “que la propuesta prospere y llegue a buen término entre ambas partes“. Una opinión que también comparte el sector hotelero de la ciudad tal y como confirmaba el presidente de Hostelería Compostela al ser preguntado por este tema.

10686816_10152820809032368_2578288039725376789_n
titular de El Correo Gallego el jueves 18/12/2014

Sobre la mesa estaría la creación de la primera base de operaciones permanente de la aerolínea de bajo coste en todo el noroeste de España y una previsión estimada en 1.700.000 pasajeros anuales con 18 destinos directos frente a los 13 que ofrece actualmente. Una propuesta que en Turismo de Santiago acogían con “desconfianza” según titulaba El Correo Gallego el pasado jueves y que los propios hoteleros calificaban como un “error tremendo” dar esos titulares en plena negociación con una aerolínea que mueve la mitad del tráfico aéreo del aeropuerto compostelano y a la que el presidente de los hoteleros de Santiago de Compostela considera que se debería dar una mayor importancia.

Pero no solo el sector hotelero se muestra favorable a la implantación de esta posible base de operaciones ya que desde la publicación de la información en este portal, han sido numerosas las reacciones en todas las redes sociales manifestándose a favor de esta propuesta.

RYANAIR como aerolínea o empresa puede gustar más o menos, se puede estar de acuerdo o no con su política comercial, pero actualmente casi 5 de cada 10 pasajeros que utilizan el aeropuerto de Santiago de Compostela son con esta aerolínea. Un dato que aunque disminuye progresivamente gracias a la implantación de nuevas rutas y aerolíneas, hay que tenerlo en cuenta y no dejarse llevar por gustos o preferencias personas cuando eres un organismo público, en este caso Turismo de Santiago, y tiene que sentarte a negociar con una aerolínea, llámese Ryanair o Air France.

Vueling
Allá por un 28 de enero de 2010 comenzaba esta aventura, Aeronoticiario SCQ. Desde entonces aquí estoy, informando de la actualidad del aeropuerto de Santiago de Compostela de una forma fresca y de manera cercana. Aviación y turismo aderezado con una pizca de 2.0.

33 Comentarios

  1. Si se hace un acuerdo tendría que ser sin pago anticipado, porque esta aerolínea incumple y se queda con el dinero sabiendo que las ayudas son entre ilegales y alegales y por lo tanto no la pueden denunciar. Ya incumplió y no puede volver a pasar. Si se le paga, solo por compromisos cumplidos. Ya de paso los hosteleros podrían poner algo ellos también, y no solo los de Santiago, que entre todos no es mucho, y no hay que olvidar que el apoyo público a aerolíneas como Ryanair perjudica al sector de las agencias de viajes, que también pagan impuestos y no dejan de tener derecho a demandar neutralidad. Si la UE resolviera de una vez este limbo legal nos manipularían menos y nos iría mejor.

  2. Sería un refuerzo muy grande,ya no sólo para Santiago,si no para todo Galicia, hay q intentar hacer fuerza entre todos, es una pena con el pedazo aeropuerto que tenemos verlo medio vacío…

  3. Estaría bien saber como se filtran las noticias sobre la supuesta base.
    Es de suponer que el alcalde está cansado de hacer negocios con esa compañía; la cuál no tiene reparos en dejarlo con el culo al aire.
    La cosa es más o menos así:
    – nos venden desde el concello que Ryanair opera 13 destinos gratis y mueve 1 millón de pasajeros al año.
    – ahora Ryanair viene a pedir 3? Millones de euros por subir a 17 destinos y millón y medio de pasajeros.
    Somos tontos o nos lo hacemos?

    La supuesta base de vueling también es gratis,?
    A ver si lo que quiere Ryanair es espantar a Vueling y sus ocho destinos internacionales para hacer y deshacer a su antojo.

    A modo de comparacion, evolución de Ryanair en Sevilla:
    2010-montan base en Noviembre mueven 1’1 millones, 2011 base a todo gas 2’1 millones, 2012: 1’8 millones; 2013: 1’4 millones, 2014 lleva 1’2. En 5 años pasa a mover casi lo mismo. Tras ser base subidon del 100% y luego recortes hasta que vuelva a datos de 2010.

    • Pero lo dudabas. Que Ryanair plantea o propone una base en SCQ en estos momentos por Vuelign y Easyjet, esta mas que claro. Llamemosle miedo o temor a que otras cubran su hueco en Lavacolla.

      Sin comentarios respecto a las cifras de empleo a las que alude la compañía. Las hemerotecas son claras, de las mas de 70 bases que tienen ninguna creo ese mastodontico empleo que pregonanan, vamos que sus cifras estan adunteradas con un margen del 95%.

      Con respecto a las cifras de 1.7 millones de pasajeros que supondría esa base SON FALSAS. Como ya dije hace unas fechas, Madrid es la linea TOP en Santiago de Ryanair y con la entrada del AVE provocara su eliminación. Por lo tanto, las supuestas nuevas rutas tendrían que conseguir mas de 200.000 pasajeros/año. Y visto los dartos de Hahn, Stansted o Milan ya deja entrever que es una propuesta falsa.

      De todas formas les reconozco una cosa, mienten y engañan a las autoridades publicas y estas le ponen el trasero en pompa.

      P.D.: Y lo de que el ayuntamiento no quiera negociar en Dubín me parece a mi que ya deja entrever algo.

        • Deja entrever esto ;

          http://www.lavozdegalicia.es/noticia/santiago/2015/01/10/hernandez-confirma-habra-contactos-ryanair-fitur/0003_201501S10C3995.htm

          Mas claro imposible.

          1.- Ryanair solicita a Hernandez una reunión en la sede de Dublín y este la rechaza.

          2.- Hernandez dice que Ryanair “ten interese”.

          3.- Hernandez cita a Ryanair en Fitur, un sitio donde se hacen contactos de promoción y o nuevas rutas. Pero en ferias donde hay un mostrador de cara al publico no se suele negociar aspectos de unas enjundias tipo base operativas. Porque esos aspectos se llevan con mucha cautela, repito una cosa es negociar algunas rutas y otra cosa son bases o inversiones aeronauticas.

          4.- Hernandez creo que ya esta bregado de su etapa como conselleiro en estas lindes, y mas con lo ocurrido en 2011 con esta compañía.

          5.- Y como punto final, no se va a pagar la cantidad de 3 o 4 millones de euros año. Por el simple echo de que no hay dinero en las arcas publicas y mas en año electoral.A eso sumale que Ryanair propone una base de 1.7 millones de pasajeros año, cosa imposible con la entrada del AVE y su internacionales son un fracaso estrepitoso salvo STN.

          Parece que al final lo que algunos pregonamos en el 2011, en cuanto a atraer a Santiago a Easyjet y mantener a Vueling a dado un buen resultado. Del monopolio a tener 3 mastondontes peleando en un mismo gallinero. Y el resultado es que Ryanair pierde pasaje y cuota de mercado.

          Sin ir mas lejos, el invierno pasado hubo algún mes que Vueling supero a Ryanair en pasajeros en la ruta a Barcelona.

          • Y que algunas aerolíneas están analizando algún que otro destino desde SCQ,pero que hasta la famosa reunión de FITUR con Ryanair no se movera un dedo en caso de anunciarse nuevas rutas.

            Todo dependerá de si en un futuro Vueling y Easyjet quieren coger el pedazo de tarta de la nacionales de Ryanair y expandir un poco las internacionales desde un rigor de viabilidad. En ese momento Ryanair dejará de recibir dinero para operar en SCQ. Y en ese momento se vera el interés de Ryanair por Lavacolla.

  4. Cospesnochan entendo e incluso comparto a tua desconfianza con respecto a base de ryanair. Agora ben; parécesme daqueles homes que non se casan porque teñen medo de separarse en poucos anos. Cásate home e se en poucos anos ryanair nos sale un zorrón quedarache os anos que disfrutaches con ela.

    • Jaja. Bruno seguramente marchei da casa antes que ti, ou senón polo menos bastante antes que a media (23 anos 😉 ).

      Nestes momentos as compañías están apostando por Lavacolla, imos subindo escalóns dun en ún, non vaia ser que por querer subilos de tres en tres partamos os dentes.

      Os hosteleiros solo queren o seu ben, encher os hoteis o cal é lícito, pero non sei se ti tes memoria, no 2011 cando había que pagarlle a Ryanair 400.000 euros por poñer un voo a Charlorei, eles poñían solo 50.000 euros.
      Meses atrás (outubro 2010) Ryanair ofrecía 5 destinos por 1.000.000 de euros (según este portal eran londres-roma-frankfurt-parís-bruselas), polo que se supoñía que saía cada ún por 200.000, os tres primeiros xa os operaba e parís daquela non interesaba trocar cdg por bva, así que alá se foi Bugallo a Fitur para pagar os 200.000 euros por Bruselas-Charlorei, pero cando chegou ¡sorpresa! onde dixeran 200.000 agora eran 400.000
      Canto máis desexos mostras por algo máis sube o prezo.

  5. Con respecto o artigo é unha pena que só se molle o sector hosteleiro de santiago porque se ryanair abre a base quen se beneficia é toda Galicia. A calquer turista que no aeroporto lle preguntes que vai facer no seu tempo de vacacions di: un o dos dias en Santiago. un dia en Coruña paso por Fisterra y luego me voy a las Rias Baixas. Esto dino a maioria ainda que ultimamente a cidade de Lugo e praia das catedrais gusta moito e Ourense co tema das termas. Por tanto e unha oportunidade unica para toda galicia e non so repercute a santiago, REPERCÚTENOS A TODOS.

    • Pero estamos o de sempre… os negocios das Rias Baixas interesanlle o aeroporto de Vigo, e os da zona de Ribadeo-Praia das Catedrais, interesalle o aeroporto Asturias. Polos malditos localismos, e utópico pedir que se mollen co aeroporto de Santiago.

      Coa noticia de Ryanair, eu son mais ben escéptico. Xa ten demostrado varias veces en SCQ que e pan pra hoxe e fame para mañá. E por como ten actuado en outras bases de España (véxase Girona, Sevilla, etc…), non é de extrañar que aqui actúen do mesmo xeito.

      Pódense facerse duas cousas: pódese aplicar unha mentalidade cortopracista e tragar co que manda Ryanair, a sabiendas do que vai a ocorrer…. Ou tamén pódese aplicar unha mentalidade a longo prazo, e traballar con aqueles que permiten ir crecendo paso a paso, e creando un valor engadido para o aeroporto (por exemplo con Turkish, que acadou en 2013 os 19000 usuarios, converténdose no 9º destino internacional en termos de pasaxeiros, e ata novembro de 2014 xa acadou os 30000 usuarios, pasando a ser o 5º)

  6. Comienzan los movimientos para bien o para mal.
    Ryanair ha suspendido de su pagina web todos los horarios de todas las rutas que tiene en SCQ desde el 28 de Mrazo de 2015. Levaban varias semanas colgados y desde hoy no están.
    ¿Que pasará?
    OJALÁ tengamos sorpreasas pero para bien.

  7. Yo personalmente no me fío nada de Ryanair, creo que todo es un pequeño ataque de celos y una nueva jugada de su dueño que todos sabemos como domina los medios de comunicación. No obstante sería una buena noticia para todosla apertura de la base, siempre y cuando no se cediera a lo que yo considero un chantage. Mas aun siendo el 2015 año electoral.

  8. Xan realmente Ryanair se portou tan mal con lavacolla? Que eu sepa, leva anos movendo a metade da pasaxe de Lavacolla con 11 ou 13 destinos. Subvencionábase tres destinos e ela a maiores poñía o resto. Que é certo que amenazou con marcharse moitas veces, si.Que quitou destinos durante meses, si. Que polo que di cospesnochan bacilou a bugallo , non sei. O que si sei é que aerolineas con mais prestixio xa non estan. Air berlin que era o exemplo do goberno como compañia maravillosa xa marchou. Volotea fixo outro tamto,Air europa quitou o voo a Madrid. Vueling quita destinos nun aeroporto e ponos no veciño. En fin, de momento Ryanair aqui sigue.

    Valoremos a sua proposta e a ver que pasa. Que é raro que o anuncien despois de que Vueling e Easyjet poñan novas rutas, pois si. Que xenera desconfianza tamén.

    • Bruno, as cifras de Ryanair nos últimos anos en canto a número de pasaxeiros son as seguintes: No ano 2011 – 1.158.613 // 2012 – 1.085.962 // 2013 -1.029.970 // E ata novembro 2014 – 874.420, o que fará que este ano xa non mova a metade do pasaxe. Dende que se lle deixou de untar o bolsillo, as cifras de Ryanair están en retroceso.

      Aproveitando unha famosa cita do refraneiro, políticamente incorrecta, pero que describe perfectamente a situación: Ryanair quere que ademais de puta, que SCQ poña a cama.

      A Ryanair entroulle agora o medo de que outras aeroliñas de baixo custo coma Easyjet e Vueling crezan no aeroporto. A Ryanair anda coa mosca detrás da orella de que outras aerolíneas de baixo custo podan entrar coma novos operadores no aeroporto (Non me extrañaría que Norwegian Air Shuttle ou Germanwings acabasen apostando mais pronto que tarde por SCQ) E Ryanair ten medo de que volva a pasarlle en SCQ o que lle pasou en Bilbao.

      Que Ryanair desexe basar algún avión non esta mal, pero tampouco o vexo unha obriga. París Beauvais é o 8º destino por cifra de negocio de Ryanair, pero alí non teñen instalada unha base.

      E se quere abrir novas rutas, pareceme fantástico, pero que seña coas mesmas reglas do xogo que as demais compañías e non a base de untarlles o bolsillo con 3 millones. Na actualidade AENA ten unha tarificación especial para rutas de nova creación, así que si ven que existe demanda entre dous destinos, que señan benvidos.

      • Xan, que as cifras de Ryanair baixaron dende que se lle deixou de untar.. pois si. Pero a maioria da xente pronosticaba que ia marchar, podemos darnos con un canto nos dentes.
        Con respecto a tua cita do refraneiro, se eu fose a puta estaría encantado con clientes como Ryanair, non só lle poñería a cama senón que o recibiría coa alfombra vermella, lle poñería o finger e xa o pasaría directamente a habitación do jacuzzi.. Clientes que che pidan 13 sevicios e nove durante todo o ano… non hai moitos por lavacolla.

        Comparto contigo que ten que xogar coas mesmas regras do xogo que fan as demais compañias pero dame a min que en igualdade de condicions ou peores a nena bonita para o concello-Xunta é Vueling e non Ryanair.

    • Pero estos datos son comprensibles, coa enorme caída de pasaxeiros cara a Madrid. E a apertura do tramo do AVE en Zamora no 2015 fará que a cifra de pasaxeiros con Madrid aínda baixe mais.

      O simple mantemento de cifra de pasaxeiros en SCQ pasa inevitablemente por abrir novas rutas ou aumentar frecuencias.

    • Non é tan incoprensible. Se cada vez que hay unha ruta se publicita ata a saciedade pero cada vez que hai un recorte non se di nada, entón a xente pensa que todo vai sobre rodas.
      Unha pregunta:
      Canta xente sabe que dende o sábado ás 13:35 non hai outro avión cara Madrid ata o domíngo as 17:40. 28 horas seguidas sen un voo a Madrid. Pero eso non sae nos xornais. Aí faltan voos que se cancelaron e os voos novos non cubren todas as cancelacións.

  9. A perda de pasaxeiros en Lavacolla ven por duas partes, unha por Madrid e outra por Bilbao.

    Os dous destinos no horizonte do 2020,desapareceran dos aeroportos galegos. O que se esta facendo e non depender de esos destinos e reducir cuota de mercado. A xestion e a certada.
    Con respecto a Bilbao, o voo de Air Nostrum e un voo de clase empresarial, e o de Coruña non se sabe a que vai dirixo, porque tendo case 50.000 galegos en Euskadi e poñendo prezos dende 29 con ocupacions malas (+-50%). Ves como despois Renfe se enche os bolsillos e reforzando a ruta (Galicia – Euskadi).

    Sabendo que mayoritariamente os galegos en Eskadi, son do sur da provincia de Lugo, da provincia de Ourense e en menor medida da zona dur da provincia da A Coruña e parte da de Pontevedra. Que se poña un voo en Coruña non ten moita loxica.

    Como xa dixen tanto os voos a Madrid coma a Euskadi dende Galicia tenhen os dias contados ca entrada do Ave a capital e a Euskadi polo ramal de Valladolid.

    • E para apostillar un pouco, o que se necesitaria seria que Vueling ponha dos voos semanais todo ano a Alicante. Porque estando no 2015,e ver como Air Europa opera Santiago – Alicante con algun dia 2 voos diarios, e para facelo mirar.

      Pasar o Sevilla a anual. E París con 2 frecuencias semanais no inverno, visto os datos do inverno de 2008. Onde 3 frecuencias eran excesivas.

  10. A perda de pasaxeiros en Lavacolla non só ven derivado de Madrid e Bilbao, tamén a partires de agora de Barcelona. Ryanair retirou o voo dos sabados e domingos pola tarde, vueling tampouco cubre o sabado pola tarde e algun dia ofrece só un voo. Esyjet para este inverno recortou no voo de basel, habendo semanas con só unha frecuencia e con Londres pasou de tres frecuncias a duas con respecto ao ano anterior. O que non entendo é como se pode crecer… imaxino que ben polos voos do imserso porque este inverno con respecto o anterior o unico positivo foron os tres dias no nadal que Vueling puxo a Bruselas Amsterdam e Roma e sobre nove a Palma de mallorca. Creo que non fai falta ser Aramis para predecir os proximos meses con caida de pasaxeiros, todo dependerá se este ano hai mais ou menos voos do imserso para amortiguar a caida.
    Comparto a idea que ten delito non poder viaxar a Madrid os sabados pola tarde e domingos de maña… e que non haxa voo a Sevilla ou a Alicante.

  11. Tes razón ademáis Easyjet tamen recortou nis voos a Gatwick e Xenebra.

    Estamos indo a un modelo coma o de Ibiza, “seasonal” a tope e persoalmente no me gusta. Temos alguns destinos como Alicante ou Sevilla que se poden manter todo o ano con duas frecuencias semanais no inverno, ademais do París.

    Como comentas Ryanair elimina frecuencias a Barcelona no inverno, e despois queremos unha base de Ryanair que mova 1.7 millons de pasaxeiros ano. Por ponher un dato, o voo a Hahn no inverno do ano pasado tuvo ocupacions nalguns meses por debaixo do 45%.

    Eu prefiro ir hacia un modelo sostenido abrindo rutas pouco a pouco, e que sean sostible para as persoas coma para as entidades empresariais involucradas.

  12. Por certo, estamos a día 13 e AENA ainda non publicou as estatisticas definitivas do 2014 ¿Tanto lles custa para tardar case medio mes dende que rematou o ano?

    • Mentres o señor feijoo manteña a idea de: ‘Mesmo aeroporto, distintas terminais` asi nos irá.. subvencionado Londres nos tres aeroportos, Paris en dous de tres como xa pasou algun ano.. repartindo Amsterdam Zurich e Bruxelas polos tres como fixo no 2010 e agora pidelle a ana pastor coordinación. En fin, sen comentarios…

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here